Студенти університету є учасниками міжнародного проєкту UNIVERSEH 2.0, який втілюється консорціумом Європейських космічних університетів (European Space University for Earth and Humanity). Починаючи із 2022 року, наші студенти разом із студентами University of Toulouse (Франція), AGH University of Science and Technology in Krakow (Польща), University of Luxembourg, University of Dusseldorf (Німеччина), Lulea University of Technology (Швеція), взяли участь у конференціях, зустрічах, форумах та школах, поєднаних «космічною» тематикою.
Зокрема, з 26 лютого по 1 березня 2024 року, команда університету в складі студентки спеціальності «Інженерія програмного забезпечення» Юлії Лазарович та студентки спеціальності «Фізика та астрономія» Любові Бабінчук були учасниками зимової школи Arctic Winter School на базі Технологічного університету Лулео.
У рамках цього заходу проведено ряд лекцій про історію Арктики, полярну атмосферу та її значення для сонячно-земних взаємодій, космічну погоду, аналіз снігу і льоду, зміну клімату в полярних регіонах, використання наносупутників та повітряних куль для полярних досліджень. Студенти ознайомилися із лабораторіями кампусу університету та науковим процесом університету. На екскурсії у музей ракетного полігону Esrange Space Center учасникам продемонстрованосправжні ракети та супутники, які раніше запускались на орбіту в наукових цілях. Також в межах проекту проведено екскурсію в залізорудну шахту Kiruna Mine, глибина якої сягає 1270 м і складається із понад 450 кілометрів тунелів. Учасники проекту дізнались історію її створення, структурну організацію, перспективи розвитку в майбутньому та екологічні способи добування руд.
Однією із активностей проекту була лекція-тренінг про навики виживання в екстремальних погодних умовах «Survival in the cold environment», завершенням якої було спорудження снігових біваків — захисних споруд з снігу. Особливою цікавинкою було «полювання» на полярне сяйво.
Учасники відвідали льодовий готель, ознайомилися із мистецькими інсталяціям, які створювали дизайнери використовуючи знання про сніг та лід. Кожна льодяна кімната мала свій унікальний тематичний дизайн та навіть інтерактивні елементи.
Підсумком всіх навчальних заходів став Product Innovation Workshop, де учасники створювали модель продукту, який розроблявся згідно потреб в арктичному регіоні. Студенти були розподілені на 10 міждисциплінарних команд, для яких була проведена лекція та воркшоп “Linguistic aspect of intercultural communication”. Спілкування в інтернаціональній команді сприяло розвитку навичок професійного спілкування, розширенню світогляду, пізнанні інших культур та навіть базовому вивченні шведської мови.
Завдяки проєкту студенти навчилися пояснювати важливі явища в полярній атмосфері Землі, розглядати комплексні проблеми зміни клімату та оцінити їх значення для Арктичного регіону, оцінювати використання природних ресурсів і відповідний їх вплив на суспільство з метою забезпечення сталого регіонального розвитку відповідно до національних цілей Швеції та ЄС, критично оцінювати наукову та технічну інформацію та порівнювати відповідні етичні проблеми, пропонувати нові продукти та послуги для космічного сектору з арктичною перспективою, а також визначили подальші потреби в знаннях для прогресу в самонавчанні.
Детальніше можна ознайомитися тут